“Bir diş hekimi ve belediye başkanı olarak halkımızın sağlığı ve yaşam kalitesini artırma yolunda gösterdiğiniz çabanın değerini çok iyi biliyorum. Ağız ve diş sağlığının genel sağlık üzerindeki etkisi inkar edilemez. Özellikle çocuklarımızın sağlıklı bir geleceğe adım atması için koruyucu sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu anlayışla kentimizde uzun yıllardır çocuklarımıza yönelik ağız ve diş sağlığı taramaları, tedavileri, eğitimleri ve psikolojik destek hizmetleri veriyoruz.” Koruyucu hekimlik ve sosyal belediyecilik örneği Başkan Ataç, Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi’nde hizmet veren Çocuk Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği’nin çalışmalarını da aktardı:
- Kuruluşundan bu yana 80 bin 291 çocuğu taradı,
- 38 bin 682 çocuğu tedavi etti,
- 25 bin 521 çocuğa ağız ve diş sağlığı eğitimi verdi,
- 6 bin 625 çocuğa psikolojik destek sağladı.
“Diş hekimliği; bilgi, beceri, sabır ve emeğin iç içe geçtiği bir sanattır. Bu sanatı zor koşullarda mesleki duyarlılıkla sürdüren tüm meslektaşlarımın gayreti toplumumuz için büyük bir güçtür. Belediye başkanı seçildiğim 1999 yılından bu yana; vatandaşlarımıza, hizmetlerimize, projelerimize önce hekim gözüyle, sonra belediye başkanı vizyonuyla bakmam bir tesadüf değildir. Bu özel günde mesleğimizi onurla icra eden tüm meslektaşlarıma en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Hep birlikte daha sağlıklı bir geleceği inşa edeceğimize yürekten inanıyorum. 22 Kasım Diş Hekimleri Gününüz kutlu olsun.”