2 YILLIK FAALİYETLERİNİ ANLATTI
Geçen 2 yılda gerçekleştirdikleri faaliyetler hakkında bilgi veren Başkan Özdemir, ‘‘ Eskişehir MÜSİAD şubemiz genç MÜSİAD'lı kardeşlerimiz ile birlikte yaklaşık 200 kişilik bir ailedir. MÜSİAD Eskişehir olarak geçtiğimiz iki yılda Genç MÜSİAD'ın canlanması için çalışmalar yapılmış ve Kadın MÜSİAD'ın kurulması çalışmaları tamamlamıştır. Yeni dönemde de Genç ve Kadın MÜSİAD çalışmalarına devam edeceğimizi ve hız vereceğimizi bildirmek isterim. MÜSİAD Genel Merkezi Sektör Kurullarını Eskişehir ilimizde ağırladık. Bu sayede üyelerimizin MÜSİAD genel merkezi ile bağlantısını güçlendirdik ve sektörlerindeki gelişmeleri takip etmelerini sağladık. Yurt dışı teşkilatlarımızı şehrimizde ağırlayarak üyelerimizin ihracatlarına büyütme ve geliştirme konusunda katkılar sunduk. MÜSİAD üyelerimizin kaynaşmaları ve birbiriyle olan ticaret ağını geliştirebilmek için toplantı ve kahvaltılar düzenledik. Üyelerimizin özellikle komşu illerde ticaretlerinin gelişmesi adına yapılan MÜSİAD Ticaret Ofisi toplantılarına iştirak ettik. Bu toplantılarda üyelerimizin şehirler arası ticaretini geliştirmeyi amaçladık. Eskişehir MÜSİAD olarak yaklaşık 10 şubeden katılımcıların olduğu MÜSİAD Ticaret Ofisi toplantısına ev sahipliği yaptık’’ şeklinde konuştu.
‘İSTİHDAMI VE ÜRETİMİ ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞACAĞIZ’
Eskişehir’in her zaman yatırımcıların gözbebeği olmuş bir şehir olmakla birlikte hala potansiyelini yakalayamadığına dikkat çeken Özdemir, ‘‘ Bugün sanayicilerimizin şehrimize yeni yatırımlar yapması için ve şehrimizin üretimine katkı sağlaması için çözüm yollarını hep birlikte bulacağız. Türkiye ekonomi modeli ile mevcut üyelerimizle yatırım, üretim ve istihdamı arttırmak, şehir ve ülke ekonomimize var gücümüzle katkı sağlamak istiyoruz. Eskişehir’in dünya ile entegrasyonunu sağlamak, şehrimizin ve ülkemizin imalatına, ihracatına ve istihdamına katkı sunacak projeler geliştirmek öncelikli hedefimiz olacaktır. Buradan şehirdeki tüm iş insanlarına sesleniyorum; Yunusun dediği gibi “Gelin tanış olalım, işi kolay kılalım” diyor ülkemizin kritik üretim ve ticaret üslerinden biri olan Eskişehir’imizin bugününü yarınını ve geleceğini birlikte istişare etmeye, fikir teatisinde bulunmaya davet ediyorum. Önümüzde ki dönemde de her üyemizin aktif görev alabileceği, söz sahibi olabileceği ve fikir sunabileceği aktif, çalışkan, güçlü bir MÜSİAD için geliyoruz. Bizler bu yolda gayretle yürürken, geçmiş dönemde görev yapan büyüklerimizden de bizlere bilgelikleriyle yol göstermelerini, birlik ve beraberliğimize katkıda bulunmalarını özellikle rica ediyorum. Yeni dönemizde yeni başarılarımız için, birlik ve beraberlik düsturuyla Bismillah diyor ve bu kutlu yolda emek ve mesainizi esirgemeyerek bizleri yalnız bırakmayan tüm katılımcılara saygı ve minnetlerimi sunuyorum’’ diyerek sözlerini noktaladı.
‘MÜSİAD İŞ ADAMLARIMIZ AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR GÜÇ’
Ardından söz alan AK Parti Milletvekili Nebi Hatipoğlu, ‘‘Öncelikle MÜSİAD ailesine kongresinin hayırlı olmasını diliyorum. Böyle güzide bir topluluğun karşısında konuşmaktan çok mutluyum. Öncelikle eski dönemlerin Türkiye'sinde iş adamları dernekleri ve organizasyonları özellikle büyük iş adamları ve TÜSİAD gibi dernekler dönem dönem hükümetlere ayar veren, milli ve manevi değerlere saygı göstermeyen, özellikle Amerika'nın İsrail'in ve Batı’nın güdümünde olan organizasyonları Türkiye yıllarca gördü. Ancak tabii ki bu organizasyonlar belli bir zümreye ve belli bir zümrenin sahip olduğu şirketlere hizmet etti. Türkiye'nin kaynaklarını devlet bankalarının kaynaklarını belli zümrelere aktardılar. Ancak daha sonraki dönemlerde tabii ki MÜSİAD gibi oluşumlar milli ve manevi değerlere önem veren kişileri bir araya toplayarak bu organizasyonları kurdular. Bunlardan bir tanesi ve en büyüğü MÜSİAD. MÜSAİD memleketimizin geleceği ve iş adamlarımızın vizyonuna katkı sağlaması açısından çok önemli bir güç. Bu nedenle verdiğiniz hizmetlerden dolayı Eskişehir MÜSİAD’A ve genel merkeze çok teşekkür ediyorum’’ şeklinde konuştu.

‘ÜYELERİMİZDEN BEKLENTİMİZ MEDENİ PAZARINI OLUŞTURMALARI’
Son olarak söz alan MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Osman Çalışkan, ‘‘MÜSİAD otuz dört yıl önce Anadolu insanının eliyle Anadolu'dan çıkan insanların büyük şehirde kurduğu bir kuruluş. 34 yıl olmuş. 34 yılın sonunda 99 ülkede, yüzlerce noktada; Türkiye'nin içinde seksen dört noktada, birçok yerde kendi davasını, kendi anlayışını şuurlu bir kendini ifade ederek büyümeyi başarabilmiş bir kuruluş. Bu açıdan dünyada gönüllü Müslümanların, Müslüman iş adamlarının kurduğu, gönüllü olarak üye olunabilen en büyük kuruluştur. Yani sadece Türkiye'de büyük bir sivil toplum kuruluşu değil, Dünyada da bu alanda bu şekilde kurulmuş en büyük sivil toplum kuruluşudur. Genel olarak, MÜSİAD'a üye olurken bir MÜSİAD'lıdan beklentilerimiz, basiretli bir Müslüman iş adamı sıfatıyla, hep anlattığımız Medine Pazarını oluşturması, gittiği yerlerde pazarı hatırlatması ve pazarın değerlerine göre hareket etmesidir. Benim yaklaşık 10 yıldır birçok ülkedeki teşkilatlara gitme ve birçok üyeyle tanışma fırsatım oldu. Birçok farklı dernekte ve sivil toplum kuruluşunda görevler yürüttüm. Fakat MÜSİAD'ın yeri gerçekten ayrı. MÜSİAD kendiniz gibi insanları çok rahatça bulabileceğiniz bir kuruluştur. Bugünkü Eskişehir genel kurulumuzun tüm MÜSİAD üyelerine ve Eskişehir’e faydalı ve hayırlı olmasını diliyorum’’ diye konuştu. İŞTE YENİ YÖNETİM KURULU
Özdemir başkanlığında yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: ‘‘Asil üyeler: Gökhan Yıldırım, Aziz Karagöz, Serkan Ülkü, Engin Dolapcı, Hasan Yazıcı, Ali Engiz, Malik Kanık, Hakan Şahlan, İlyas Akkaya, Seda Yokuş Batıbay, Abidin Gücüyener, Burak Atıcı, Kamil Kocabaş, Yunus Emre Kurubacak. Yedek üyeler: Seyit Ahmet Yeni, Ali Biricik, Kemal Erkan Sarmaşık, Tuncay Kuru, Mustafa Ümit Kaleli, Şener Yaman, Mesut Demirhan, Mehmet Akif Çorapsız, Erkan Karataş, Melih Duran, Oğuzhan Uzun, Emre Özyurt, Anıl Yılmaz, Hasan Yılmaz, İzzet Şahin.’’ Denetleme Kurulu asil üyeleri, İsmail Canbaz, Abdülkadir Sönmez ve Hacer Gök olurken, Denetleme Kurulu yedek üyeleri Oğuzhan Albayrak, Ahmet Furtuna, Şükrü Zenbel oldu.
26 Medya Group Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Yıldırım da Başkan Özdemir’in yönetim kurulu listesinde yer aldı. Yıldırım, ‘‘Böylesine büyük bir aileye katıldığım için çok mutlu ve gururluyum. MÜSİAD hem Türkiye’de hem de tüm dünyada çok güçlü bir yapı. Türkiye’de 84 noktada 60 bin işletmeye destek oluyor. Önemli bir sermaye platformu. Önümüzdeki dönemde, Oğuz Başkanımızın önderliğinde önemli işler yapacağımıza yürekten inanıyorum. MÜSİAD artık Eskişehir’de eskisinden de daha güçlü diyebiliriz’’ dedi.