"Depremin İlk Savunma Hattıyız"
Genel kurulda bir konuşma yapan yeni Şube Başkanı Mehmet Akif Çorapsız, yapı denetimin hayati önemine değindi. Türkiye’nin bir deprem ülkesi olduğunu hatırlatan Çorapsız, şu ifadeleri kullandı:"Depremin ilk savunma hattı yapı denetimlerdir. Aklın, bilimin ve vicdanın temsilcisi olmaya devam edeceğiz. Bu kadim topraklarda deprem sebebiyle can kaybı acısı bir daha yaşanmayana dek; malzeme, işçilik ve denetim kalitesini artırmak için çalışacağız."
Sektörün Paydaşları Arasında "Köprü" Görevi
Çorapsız, yapı denetim kuruluşlarının sadece denetim yapan değil, aynı zamanda çözüm üreten bir köprü konumunda olduğunu vurguladı.Müteahhitten ustaya, belediyeden bakanlığa kadar tüm paydaşların merkezinde yer aldıklarını belirten Çorapsız, "50 yıl boyunca ayakta kalacak bir yapıda, o yapıyı kullanacak olanın can ve mal güvenliğini sağlamak için sabırlı, bilgili ve öngörülü olmak mecburiyetindeyiz" dedi.
Eskişehir İçin "Güvenli Kent" Hedefi
Yeni dönemde Eskişehir’in deprem güvenliği konusundaki eksiklerini gidermek adına tüm kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliğini artıracaklarını söyleyen Çorapsız, denetim kalitesinin her geçen gün bir üst seviyeye taşınacağını belirtti.Uzun yıllardır başkanlık görevini sürdüren Yasin Uğur Arıkan’a emekleri için teşekkür eden dernek üyeleri, yeni yönetime başarı dileklerinde bulundu.