AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Nebi Hatipoğlu dün akşam saatlerinde katıldığı bir televizyon programında Eskişehir'deki kentsel dönüşüm planlarına dair net açıklamalarda bulundu.
Nebi Hatipoğlu;
"Biz kentsel dönüşümü ve imara açılacak alanları artık köhne hale gelen, eski binaların olduğu aynı zamanda da gelir düzeyinin düşük olduğu mahallelerde başlatacağız. Hedefimiz 5 yıllık periyotta 25.000 konutun kentsel dönüşümünü sağlamak. Bu dönüşümü yaparken de vatandaşların cebinden 1 lira çıkmamasını istiyoruz ve böyle de olacak. 1 dairesi olan vatandaşımız kentsel dönüşümde bu daire karşılığı en az 1 kat alacak. Hatta dairesi büyük olan vatandaşlar 1 kattan daha fazla hisseye bile sahip olabilecek.
Biz 2-3 katlı evlerin olduğu mahallelerde 5 kata kadar imar vererek kentsel dönüşümü yatay mimariye uygun yapacağız. Bu konutlar vatandaşlarımızı hem eski binalardan hem de depreme dayanıksız konutlardan kurtaracak. Eskişehir'de olası bir deprem felaketinde 45.000 vatandaşımızın hayatını kaybetme riski var. Buna izin vermek istemiyoruz. Bir an önce Eskişehir'i tabiri caizse kenar mahallelerden başlayarak kentsel dönüşüm ile daha güvenli hale getireceğiz." dedi.